Szukaj na tym blogu

wtorek, 25 czerwca 2013

Ambra Idealna - L'eau d'Ambre L'artisan

L'Artisan stworzył najpiękniejszą w moim osobistym rankingu ambrę.
Nie szukalam w sumie perfum ambrowych,  testowałam sobie ambrę w różnych odsłonach i sądziłam, że nie dla mnie te klimaty, a testowałam ich wiele, zarówno w mainstreamie jak i w niszy.
L'eau d'Ambre poznałam przez przypadek na spotkaniu z przemiłą miłośniczką perfum, którą niniejszym serdecznie pozdrawiam :-)




Moim subiektywnym zdaniem ambra do łatwych nie należy, przez jej naturalne pochodzenie, jak i syntetyczne odpowiedniki jednak dalej kojarzy się z cielesnością niekoniecznie w jej zmysłowym wydaniu. Nosząc na sobie ambrę nie chcę pamiętać skąd ona pochodzi. ( gwoli przypomnienia 
ambra czyli Ambergis Tincture – wydzielina z przewodu pokarmowego kaszalota , która jest prawdopodobnie wynikiem niestrawności lub zaparcia wieloryba.)
Ambry, które testowałam niestety tak mi się kojarzyły, czyli właśnie z wydzieliną albo z kolei trafiałam na ambry przekombinowane, przesłodzone z masą innych ozdobników.

Woda ambrowa L'Artisana wyróżnia się przestrzennością i lekkością. Ambra w roli głównej a nie tylko utrwalacza z nut bazy. Intensywna, a mogę w niej oddychać. Jest świeża, a jednocześnie ciepła i słodkawa, ale nie mdli i nie przytłacza jak to się jej innym koleżankom zdarzało.
Jest niezaprzeczalnie eleganckim ale i prostym zapachem, dla mnie całorocznym.
Czasami miałam subiektywne wrażenie nieświeżości nosząc inne ambrowe kompozycje, tym razem czuję klasę i komfort.
L'eau d'Ambre nosi się doskonale, polecam nawet przetestować tym, na których ambry nie chcą się układać.
Zapach ponadczasowy.
O jej ekstremalnej siostrze napiszę innym razem.

Nuty zapachowe:
nuta głowy: geranium
nuta serca: paczula
nuta bazy: wanilia, bób tonka, szara ambra, nuty piżmowe 



Nos: Jean-Francois Laporte
Rok powstania - 1978 - wiadomo, doskonały rocznik :-))


L'eau d'Ambre jest dostępne w perfumeriach Galilu i Quality w pojemnościach 50 i 100ml.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw komentarz, zapraszam :)