Szukaj na tym blogu

środa, 23 stycznia 2013

Jil Sander No. 4

Jil Sander No. 4 
Klasyka lat 90-tych.
Uwielbiam takie klimaty...zaciągam się z flakonu i przenoszę się wstecz. Ktoś nimi pachniał, ale kto?
Nauczycielka w szkole, może sąsiadka? Nie pamiętam.
Na pewno nie raz czuliście ten zapach na jakiejś wyfiokowanej elegantce, bo to taki zapach.
"Starobabski", ciężki, klasyczny, taki niedzisiejszy. 





Otwarcie nie zapowiada się dobrze, ale chwila... poczekajmy. Za moment robi się kwiatowo,oh aż duszno... potem jest brzoskwiniowo, miodowo... coraz bardziej słodko.
Baza już nie jest duszna, ale ciepła. Różne źródła podają inne nuty, fragrantica  podaje aż dziesięć nut, m.in. drzewo sandałowe, cywet, wanilię, szarą ambrę. Ja wyczuwam piżmo i ambrę.
Całość zdecydowanie ma ten orientalny sznyt, tak modny w latach 90-tych.

Jeśli lubicie czarną Coco edp to polecam przetestować Jil Sander No. 4, moim zdaniem są podobne, ale No. 4 nieco mniej szlachetne, mocniejsze i trwalsze. 
Do tej samej szuflady może wrzuciłabym jeszcze Obsession ale to już inny kaliber.
Kiedyś nosiłam No. 4 jedynie na wieczorne wyjścia, teraz nie waham się ich używać za dnia.
Widzę je do czarnej sukienki i czerwonej szminki :D





No. 4 wyróżnia jeszcze jedno - mega trwałość.
Jeśli długo go nie noszę, wyczuwam go nawet następnego dnia po aplikacji, koleżanka, którą odwiedziłam w sklepie, czuła ten zapach jeszcze nazajutrz jak przyszła do pracy. Za trwałość naprawdę ręczę.
To najbardziej ekonomiczny zapach jaki mam - obecne 30 ml jest u mnie od 3 lat i zostało mi jeszcze pół flakonika :))

Dostępność - w PL nie widziałam, to chyba nigdy nie był  popularny zapach, natomiast za naszą zachodnią granicą można je kupić niemal w każdej perfumerii. Bywają w dobrych promocjach np. 19,90 € za 30 ml.

Rok powstania: 1990
Nuty zapachowe:
Nuty głowy: geranium, brzoskwinia, śliwka, bergamotka, anyż
Nuty serca: róża, fiołek, jaśmin, tuberoza, heliotrop, ylang-ylang, mirra i gałka muszkatołowa
Nuty bazy: ambra, drzewo sandałowe, paczula, wanilia, piżmo, cywet, cedr i bób tonka
Bogato i intensywnie!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw komentarz, zapraszam :)